Health by Emelie

Annons

Indian masala med bönpasta

GLÖM INTE ATT JAG HAR BYTT BLOGG TILL DENNA!

Igår fick jag veta att jag hade blivit utvald som en av testpiloterna av Go Green, Lantmännen. Jag följer deras nyhetsmail och kan på deras hemsida ansöka om att få bli en av deras testpiloter som provar olika produkter, helt gratis. Perfekt? Japp! Jag tjänar alltså INGET på att skriva detta eller att värva er att att få deras nyhetsmail.
 
Go Green är ett märke från Lantmännen där dom bland annat har gjort grytbaser utan salt och konstigheter. Fanns fem olika grytor, men bara tre i min butik. Dom har även mycket annat roligt. Googla!
 
Så vi åkte nästan genast och hämtade ut en av smakerna som finns. Dock fanns bara tre av smakerna här, riktigt tråkigt. Men den vi hade siktat in oss på fanns. Vi valde Indian Masala då vi aldrig ätit det eller ens visste vad det var ungefär. Varför testa något som man vet vad det är? Köpte färsk kyckling och jag köpte mig den underbara bönpastan från Nutri-Nick.
 
Idag gjorde jag grytan till lunch. Riktigt enkelt att göra. Bara att steka kycklingen, eller vad du nu vill ha i, och sen hälla i innehållet och låta det puttra en stund. Jag hällde i lite vatten, dels för att få ut allt från förpackningen men också för att jag ville att den skulle få stå och puttra en stund. Martin skulle hinna komma hem också. Så kokte jag ris till honom och min pasta till mig. Blev faktiskt gott, men lite smaklöst tyvärr. Smakade inte så mycket utan saltet. Tyvärr säger jag bara. När vi sedan saltade så blev den mycket godare. Så nästa gång, om det blir en nästa gång, så kommer vi slänga i salt när den står och puttrar. Blev även en matlåda var till oss.
 
DSC_0954[1]editedDSC_0969[1]edited
Annons
Kommentera (0)

Kommentera

Byter tillbaka till blogg.se!

Nu ska jag vara fruktansvärt jobbig för er. Jag byter nämligen tillbaka till min gamla blogg (http//:www.ayeartogo.blogg.se). Har märkt att jag inte alls trivs här och att vissa funktioner, reklamgrejer och annat inte fungerar här. Riktigt tråkigt! Ska byta design på min gamla och lägga över dessa få inlägg jag hunnit göra här. Gillar min gamla blogg mer än denna. Jag har alltid gjort såhär. Bytt bort från blogg.se och sedan efter någon vecka bytt tillbaka igen för att jag inte alls trivdes på något annat ställe. Men det blir kanske så när man alltid varit där?

Hur som hur, HÄÄÄÄÄÄR hittar ni mig nu igen. Raderar denna om några veckor så jag vet att ni som följer hinner byta till den andra igen.

IMG_20141114_215423

Annons
Kommentera (0)

Kommentera

Iväg för bålträning

Sovit riktigt dåligt inatt, vet inte varför men har bara legat och vridit mig hela tiden. Svettades och frös. Öppnade fönstret lite utan något resultat då det var helt stillastående ute. Somnade om till slut och sen vaknade jag vid sju igen.

Nu har jag ätit frukost bestående av knäckebröd med smör, marmelad (utan tillsatt socker) och ost. En liten skål med vaniljkvarg toppat med jordgubbssylt (utan tillsatt socker). Sen en nocco bcaa till. Älskar dom! Speciellt den med smak av röda bär. Mums. Dricker fortfarande på den. Sen tog jag lite vindruvor också. Min mage är mätt och belåten kan jag säga. Så nu ska träningskläderna på för ett bålpass på gymmet, mage, ländrygg och dom inre bålmusklerna ska tränas till döds. Riktigt längesen jag körde ett specifikt magpass. Så den kommer dö!

DSC_0827[1]edited

Annons
Kommentera (0)

Kommentera

Älskade ryggpass!

Idag gick ryggpasset hur bra som helst och jag hade en riktigt bra känsla hela tiden. Inte så konstigt då jag har börjat att gilla mina ryggpass. Och med gilla så menar jag älska. Jag älskar mina ryggpass. Kom fram och började träna vid halv tolv och körde på. När jag sedan var klar så var klockan hakv två. Två timmar rygg! Hur underbart är inte det? Sen att man gör en massa roliga övningar med bra kontakt och även hög vikt gör inte saken värre direkt. Kollade upp och jag kom upp i 46,598kg i alla mina övningar tillsammans plus lite till då tre, av 14, övningar var antal plattor bara då kilogram inte står där. Men 46,6 TON. Sjukt. 14 övningar, 70 set, 842 reps och två timmar. Sjukt.

Kom hem till klar mat och det var riktigt gott måste jag säga då jag hann att bli hungrig under den sista stunden och sen gick hem också. Så nu har jag duschat, ätit och hunnit ta det lugnt en stund. Snart ska jag tvätta också.

dsc_02231edited_5362353d9606ee46d2588e3c

Annons
Kommentera (0)

Kommentera

Deffa eller bygga?

Som jag tidigare sagt så ska jag tävla i bikinifitness eller liknande och jag siktar på slutet av 2016, men nu till det som jag tycker är riktigt svårt. Ska jag verkligen ”slösa” x-antal månader på att deffa ner mig bara för att se vad jag har att jobba med eller ska jag se till att bygga så mycket som jag kan i cirka ett och ett halvt år till innan jag ska börja med min tävlingsdeff? Det är, för mig, ett svårt val. Då jag aldrig varit nere i så få fettprocent så vet jag inte ens vad jag har för muskler på min kropp. Vet att jag har muskler, men dom är gömda under allt mitt fett. Vet att jag behöver jobba mycket med mina axlar, bröst och ryggen, så funderar på att bara köra på och se vad som händer. Fettet kommer ju bytas ut lite allt eftersom ändå, då jag bygger mer muskler så förbränns ju mer fett.

Det verkar som, just nu, att jag känner för att bara köra på och bygga så mycket som möjligt för att ha en chans att kunna stå på en scen med tillräckligt med muskler att visa upp. Måste dock ändå bli mycket bättre mat än vad jag ätit dom senaste veckorna. Utesluter dock inget! För att ”bevisa” det har jag en gudomligt god kladdkaka i kylen som väntar på att bli uppäten som jag bakade igår och även tog en bit av. Riktigt god var den! Dock riktigt ful, men det är en kladdig kladdkaka med karamelliserad mjölk i och rice crispies med choklad på toppen. Mums. Finns en bild på min instagram (@Fitnessformybody) för den som är nyfiken på den.

Jag älskar mat, godsaker dock inte så mycket godis eller chips längre men bakverk och tårtor! Men jag älskar även en simpel rätt som kyckling, ris och broccoli. Nej, jag äter det inte för att det är en standard måltid för en fitness-människa, utan för att jag verkligen gillar det. Inget annat.

Måste sätta mig och skriva ett nytt träningsschema då jag inte riktigt har skrivit efter mina svagheter, utan vad jag verkligen gillar att träna. Just nu har jag två bendagar och två axeldagar (en axeldag är en alternativ vilodag) och sedan en av resten. Måste bli lite ändringar där och det är så enkelt att fixa till det. Återkommer när jag skrivit klart det och när jag ska påbörja det.

DSC_0442

Annons
Kommentera (0)

Kommentera

stats